Ga naar de inhoud

Als iemand overlijdt, heeft u vaak veel te regelen. Wij staan klaar om te helpen. Hier vindt u de veelgestelde vragen over wat te doen bij overlijden. Neem gerust contact met ons op voor advies of hulp.

Huurovereenkomst aanpassen

Bij overlijden van een huurder passen wij de huurovereenkomst aan. Stuur ons een kopie van de overlijdensakte en een kopie van het legitimatiebewijs van de huurder die blijft wonen. Na verwerking ontvangt u een schriftelijke bevestiging van ons.

Gecondoleerd met uw verlies. 

Een erfgenaam of gevolmachtigde mag de huurovereenkomst opzeggen. Bij de huuropzegging voegt u een kopie toe van de overlijdensakte en (als dat voor u geldt) een kopie van de volmacht. 

Bij overlijden van de huurder eindigt de huurovereenkomst van rechtswege aan het einde van de tweede maand na het overlijden. Als er erfgenamen zijn, mogen zij de huurovereenkomst al tegen het einde van de eerste maand na het overlijden opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Heeft u geen toegang tot Mijn woCom?
Gebruik dan dit formulier om de huurovereenkomst als erfgenaam op te zeggen. 

 

Gecondoleerd met uw verlies. Wij begrijpen dat u graag wilt weten of u als huurder in de woning kunt blijven wonen. Op het moment dat één huurder overlijdt, passen wij uw gegevens aan. Stuur ons een kopie van de overlijdensakte en een kopie van het legitimatiebewijs van de huurder die in de woning blijft wonen.

Nadat wij deze informatie verwerkt hebben, ontvangt u hiervan een schriftelijke bevestiging. Als uw partner is overleden, dan bent u soms automatisch de enige huurder. Dat is het geval als u getrouwd bent, een geregistreerd partnerschap heeft of als (mede)huurder op het contract staat. Soms bent u niet automatisch de enige huurder. Dat is het geval als u niet op het huurcontract staat of niet op de overlijdensakte staat. Neem dan contact met ons op.

Gecondoleerd met het overlijden van uw vader/moeder.

Per 1 januari 2024 is er beschermende wetgeving voor jongvolwassenen t/m 27 jaar die hun ouders verloren zijn en in het ouderlijk huis wonen. We komen graag in contact met u. In een persoonlijk gesprek bekijken we dan uw situatie.

Wij zijn van maandag t/m donderdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur. Op vrijdag van 8.30 en 12.30 uur. U kunt ons bereiken op (0493) 49 76 66 Of stuur een mail naar info@wocom.nl

 

 

Sterkte met het verlies van uw partner. Staat u allebei op de huurovereenkomst? Dan hebben wij een kopie van de overlijdensakte nodig. Vermeld hierbij ook om welk adres het gaat. U kunt dit mailen naar info@wocom.nl of per post toesturen: woCom, Postbus 36, 5710 AA  Someren. Een postzegel is niet nodig. Daarna passen wij de tenaamstelling aan. Dit is een administratieve aanpassing. We maken dus geen nieuwe huurovereenkomst.

Staat de huurovereenkomst niet op uw beide namen, maar bent u juridisch wel medehuurder (getrouwd of geregistreerd partnerschap)?
Dan hebben wij de volgende documenten nodig om dit aan te kunnen passen:

- Een kopie van de overlijdensakte en een verzoek tot naamswijziging;
- Een bewijs van trouwen of geregistreerd partnerschap;
- Een kopie van uw identiteitsbewijs
Vermeld ook om welk adres het gaat. U mag deze stukken afgeven op ons kantoor, maar u mag deze ook toesturen.

Wilt u weten hoe u een veilige kopie van uw identiteitsbewijs maakt? Kijk dan op de website van de Rijksoverheid.

Sterkte met het verlies van uw partner. Staat de huurovereenkomst op uw beide namen? Dan kunt u in de woning blijven wonen. Staat u niet op de huurovereenkomst? Dan bekijken wij graag samen uw situatie. Bel ons hierover op (0493) 49 76 66.