Over woCom
Over woCom
Ondernemingsplan
Blije klanten, daar worden wij woCommers blij van. Dáár gaan we voor! Want, met de chemie die ontstaat tussen blije klanten en blije woCommers realiseren we persoonlijke en maatschappelijke meerwaarde. Dienstverlening vanuit een warm hart, met het hoofd – ook in complexe situaties – koel.
Klanten? Dat zijn voor ons alle mensen met wie wij in contact staan, samenwerken en voor wie wij onze dienstverlening inzetten. Natuurlijk zijn dat onze (toekomstige) huurders, maar ook andere
buurtbewoners en samenwerkingspartners. Voor hen willen wij van waarde zijn. Door in verbinding te staan.
Onze (toekomstige) huurders willen een goede, betaalbare woning in een fijne buurt waar buren elkaar kunnen ontmoeten. Ze vertrouwen daarbij op onze inzet en betrokkenheid, bij vragen en als er echt iets is. Als de woonsituatie verandert, zoeken ze oplossingen. En als ze er zelf even niet meer uitkomen, zoeken ze steun bij woCom en woComs samenwerkingspartners. Wat er ook speelt: ze willen vooral gezien en gehoord worden.
Wat onze klanten betreft, doet woCom het goed. Ze reageren positief op onze inzet en de kwaliteit van onze woningen. Dat zien we niet alleen in de klanttevredenheidcijfers, dat blijkt door het jaar heen ook uit een bedankkaartje, een gemeend ‘dank je wel’ of een stevige handdruk. Dat maakt ons heel blij. Toch kan het natuurlijk altijd beter. Bijvoorbeeld door sneller te reageren en te informeren, kansen te bieden in doorstroming of meer te halen uit de samenwerking met zorgpartners.
Daar gaan we met plezier aan werken. Zo laten wij onze meerwaarde zien. Ons pad, de weg naar ons doel, is geen rechte lijn. Wij zien het als een groeipad waarop we elke dag leren en ontdekken en elke dag proberen een stapje verder te komen. Op dat pad versterken we de verbinding met onze klanten en reageren we op ontwikkelingen om ons heen. Zo kunnen we tijdig passende en blijvende oplossingen bieden. We willen daarin nog wendbaarder en weerbaarder worden dan we al zijn.
Ambities en wensen hebben we genoeg. En we weten dat niet alles tegelijk kan en zeker niet ineens. Wel is duidelijk dat de ontwikkeling die woCom voortzet, draait om mensen: de mensen voor wie we het doen en de mensen die het doen. Hoe we ons werk doen, heeft alles te maken met die mensen. Daarin willen we vooral groeien, zonder onderscheid tussen ons werk binnen en buiten de organisatie. Zowel voor woCommers onderling als voor woCommers in contact met klanten geldt: we luisteren goed en komen in actie als dat nodig is en een ander zich daarmee echt geholpen voelt. We kijken daarbij ook naar wat de ander – eventueel met wat hulp – zelf kan, op eigen kracht. Voor eigenwaarde en echte meerwaarde.
In onze strategische visie versterken we het fundament voor ons groeipad: we beschrijven voor wie en hoe we ons inzetten en welke ambities we hebben. Het navigeren over dit groeipad vraagt tijd. Voor elke stap die we zetten, moet eerst de ondergrond goed zijn. Die is voor ieder thema, team, gebied of iedere samenwerkingspartner weer anders. Daardoor zetten we sommige ontwikkelstappen sneller dan andere. Dat is geen probleem, zolang we maar zorgen voor de samenhang en een mate van balans die aansluit bij de spankracht van de organisatie en ons netwerk. Zodat we samen de bestemming, de stip aan de horizon, bereiken.